Nya aktier

9 05 2009

Börsen verkar ju gå ganska stadigt uppåt nu och jag bestämde mig igår för att göra slag i saken och inte vänta på en nedgång som kanske inte inträffar ändå. Av tretton aktier på min önskelista hade jag bara råd med två olika, då minimicourtaget hindrar mig från att handla med alltför små summor. Efter en mödosam gallringsprocess bestämde jag mig till slut för Husqvarna och Swedbank. Det kanske inte är det bästa läget för någon av dem men båda ligger ändå relativt bra till och jag tror inte att det spelar så stor roll långsiktigt ändå. Det innebär i alla fall att jag har pengar i fyra fonder och aktier i tre företag nu. För ett år sedan hade jag ingenting på börsen så det känns väldigt roligt att jag har kunnat få ihop så mycket. Mitt mål är att kunna köpa aktier i ytterligare ett-två bolag och utöka innehavet i Skagen Kon-Tiki i juni, då jag ska få in rätt mycket pengar.


Åtgärder

Information

2 responses

13 05 2009
Malte

Kul med en i samma ålder, med liknande intressen och politisk uppfattning (tror jag). Sen kvinnlig dessutom.

Ditt ”bidrag” vad är det mer än studiebidrag? Sen vad jobbar du med?
Hur investerar du? Är det bara aktier, fonder? Inget på webben, eller egna projekt?

Intresserad av ett länkbyte förresten? Sen skaffa en egen bloggadress, bättre, snyggare och lättare att tjäna lite slantar då.

Hör av dig!

14 05 2009
Direktörsdottern

Jag får bara studiebidrag. Exakt vad jag jobbar med har jag valt att inte nämna av anonymitetsskäl. Än så länge investerar jag bara i aktier och fonder, men när det finns både tid, intresse och kapital samtidigt ska jag hitta på något mer.

Lämna en kommentar