”Det går bra nu, kompis det går bra nu”

24 04 2009

Petter var visserligen ironisk, men jag menar det verkligen. Nu går det bra! Fonderna bara växer och växer. Igår plockade jag faktiskt ut en liten vinst, även om jag vet att jag inte borde ha gjort det. Fonden ifråga hade gått upp nästan 20% och jag ville bara sälja av lite, lite. För att känna att jag faktiskt kan. Så jag sålde för tusen kronor, vilket motsvarar min normala inkomst under en månad. Inte för att jag ska spendera pengarna, men det känns ändå roligt. Troligtvis sätter jag ändå in massor av pengar i någon aktie inom kort, så det betyder egentligen ingenting. Men i alla fall hoppas jag att uppgången bara är tillfällig, så jag kan köpa lite billigare än så här.

Vilket underbart väder förresten! Nej, nu måste jag ut och plugga i solen snart. Det blir första gången i år!

För att fortsätta inspireras av svensk hiphop: ”Allting kommer lösas och bli bättre igen, om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm…”

Jag vet. Den är inte heller menad som jag vill använda den, men hur kan man låta bli att driva med en så fånig låt? Nu ska jag vara riktigt politiskt inkorrekt och avslöja att jag och mina kompisar brukar sjunga på den ibland, lite diskret ändrad: ”Allting kommer lösas och bli bättre igen, för jag har pengar i fickan och ett ess i min ärm…”

Nåväl. Dags att återgå till pluggandet. Nu ska jag ut i solen!


Åtgärder

Information

Ett svar

25 04 2009
Anonym

Haha, den låten är skitdålig. Fan inget anställningsskydd – vadå? LAs?

Lämna en kommentar